Neodhlašovat Zapomenuté hesloNový uživatel
Diskuze    •    Nástěnka    •    Články    •    Zpěvník    •    Odkazy    •    T.O. On The Roads
Seznam témat  •  RSS  •  Pravidla a nápověda  •  Nové téma


Roverky
Vše,co se týká tohoto krásného severského kraje.


Pet
editovat    smazat    01.06.2014 - 21:22    #

Tony, necpi mi do huby a do hlavy něco, co tam fakt nejni. Díky.

Tony
editovat    smazat    01.06.2014 - 20:49    #

Pete – kešky jsou na trampských místech jsou mor a to, že je taky lovíš, případně děláš zakládáš vlastní, je tvůje věc. Jen nám tady prosím nevysvětluj, že je to ok, když jsou i na trampských campech a že se vlastně nic neděje… Díky.

Pet
editovat    smazat    30.05.2014 - 15:35    #

Takových míst přibejvá proto, že trempů ubejvá… ale nic. To by bylo furt dokola.

Duch
editovat    smazat    30.05.2014 - 14:59    #

Milý Višňáku,píšeš to skvěle a jako jeden z nejpovolaněj­ších,je jasné že z tebe mluví zkušenost a to bohužel převážně ta špatná.Dneska jsme byli se Žandou mrknout na houbách(jeden řáckej modrák heč,jinak nic)a stavili jsme se na Fialkách.Bohužel už umírajících…,kla­sická skládka pestrobarevných odpadků,astracháni už pálí zábradlí a lavičky,koza padla za vlast už loni…,samozřejmě když někoho potkáš v okolí tak ,on néé,to už bylo a podobně… Na Fialkách osobně nehnu prstem,jenom doufám,že těchto míst nebude přibývat i díky keškařům…

Višňák
editovat    smazat    30.05.2014 - 13:59    #

Ne, nebyl to rozhovor s Kapsou, toho znám a po hlase poznám, protože o geocachingu hlásá v rádiích poměrně často. Tohle byla nějaká geokešounka.

Konkrétně mě na tomhle vstupu vadilo to, že někdo do celostátního média řekne že se někde skvěle spí pod převisama (tak se tam jeďte všichni podívat). Geokešouni jsou pro mě v drtivé většině povýšení paďouři (čest výjimkám), kteří melou furt dokola něco o tom, že láska k přírodě a tak. Potom jim nedělá problém lézt na netopýří zimoviště regionálního významu, šťouchat do spících netopejrů a vrápenců prstem a ještě se u toho fotit. Nedělá problém nechávat po sobě bordel (např. jeskyně Komora v Lužkách), nedělá problém zvednout výra z vajec, protože je poblíž keška. Nedělá problém pokreslit Valhalu v Jizerkách modrejma šipkama, který vedou ke keši! Nedělá problém nablížit se v CHKO co nejblíž kešce autem do zákazu vjezdu atp.

Co se týče Husí cesty, tak nevím kudma vede, ale třeba na Key-Way je zpravidla problém se dřevem, protože ve dřevníku jsou jenom větvičky a pořádný dřevo nikdy dlouho nevydrží. V kempovce je těch zápisů typu „díky za keš“ dost.

K tomu o čem píšeš s tím majitelem by bylo krásný kdyby to tak fungovalo, ale z té netopejří lokality jsem kešku dostával dost dlouho a povedlo se to jenom pod pohrůžkou že napíšu do Ameriky. Druhej případ byl týpek, co nám dal kešku přímo na kemp a tím, ať spočítaj obratle a nepíšou nic do kempovky. Na toho jsme museli být hodně zlí.

Celkově čím víc lidí o nějakým místě ví, tím větší je pravděpodobnost že bude zničeno, nebo prostě zmizí jeho genius loci – viz Klika. Na Roverkách panuje takový řekněme hodně křehký příměří a každá zveřejněná fotka třeba na rajčeti, na servru geocachingu (mimochodem se na to dostaneš i bez registrace, hlavně na fotky) je kapka která postupně plní pohár a jednou přeteče. Jenč si vychoval spoustu nástupců, kteří jenom čekají na příležitost…

Pet
editovat    smazat    30.05.2014 - 13:08    #

Jo, ještě jednou – Tony: před keškou je chráněno KAŽDÉ místo kdekoli. Na keši nebo v ní bývá/měla by bejt kartička, kde stojí, že pokud z jakéhokoli důvodu někomu krabice vadí, nechť se ozve a bude odstraněna. COŽ SE DĚJE. Některýmu majiteli to pochopitelně bude skřípat zubama, ale při odvolání se „vejš“ to dopadne vždycky tak, že se krabice odstraní – a stěžovatel ani nemusí mít na to místo nějakej nárok. Je to divný, pro nás zvláštní přístup, ale hra patří amíkům a ti to takhle řeší-žádnej problém, nejlepší problém.

Pet
editovat    smazat    30.05.2014 - 13:01    #

Cřestýš: tak jo.

Višnák: to byl Kapsa. Čestný šerif hned tří osad (říkal). „Nejlepší“ je subjektivní. VHC je ale opravdu velmi pěkná… a známá. Ovšem je tam už celých deset let. Za tu dobu ji „odlovilo“ 343 lidí, a to chodí po skupinkách, většinou. Na podobný typ keší je to OPRAVDU hodně… takže tudy projde 34 lidí, dejme tomu 10 skupinek, každý rok; z toho počtu ještě značná část bude nějakým způsobem s trempinkem seznámená. V listingu se nikterak trempské lokality neuvádějí. Listing není veřejně přístupný, jen pro hráče geokešinku. Tedy přihlášené s účtem. Jednotlivé lokace se získávají až cestou, nejsou známy dopředu. Co je na tom nebezpečnýho? Co je na tom kurnya za špatnost v porovnání třeba s Jenčem… nebo v porovnání s povídáním tady na serveru, kde se někdy cesta popisuje sakra konkrétně?

Višňák
editovat    smazat    30.05.2014 - 11:26    #

Mimochodem k těm keškám:

Minulej týden jsem na Českým rozhlase slyšel nějakej vstup o tom jak je geocaching super. Hovořila tam nějaká osoba, že úplně nejlepší keška co u nás existuje se jmenuje Velká husí cesta a že když to člověk hledá tak to nestihne ujít naráz, protože to má několik zastavení či co a že dá spát na nádhernejch převisech okolo kterejch se jde…

Velká husí cesta je na Roverkách, ale tenhle typ publicity je myslím DOST nebezpečnej…

Tony
editovat    smazat    30.05.2014 - 11:13    #

No, podle Chřestýše by to nakonec mohlo být jediné místo na Roverkách, které by bylo chráněno před keškou. Když tam nefunguje ani GPS…:).

Višňák
editovat    smazat    30.05.2014 - 10:06    #

Mohl bych Chřestýše poprosit o podrobnosti? Když tak mail visnak(á)centrum(teč­ka)cz Díky!

Na Českosasu je tísnivejch míst spousta, třeba v boční rokle ve Velkým Šandu, okolí tří křížků a divný věci se prý děly na Blackwolfu…

Duch
editovat    smazat    30.05.2014 - 08:52    #

Kamarádi,já vám samozřejmě věřím..jak Chřestýš popisuje ty zvuky tak to muselo bejt hustý..potom je jasný,že jsem psal blbosti. Sám jsem nikdy nikde žádné děsuplné zvuky neslyšel,při courání Přírodou bez lidiček, mne spíš varuje nějaký šestý smysl(většinou nesnesitelná tíseň) před místy kde nejsem vítán,bytostmi(nep­řirozenými nebo nadpřirozenými)… :-14) a těm se vyhýbám.

Chřestýš
editovat    smazat    30.05.2014 - 08:08    #

Pet-s tím na mě nechoď,můj otec byl myslivec a dlouhá léta jsem s ním chodil do lesa.Naučil mě znát zvuky zvěře.To fakt se zvířaty nemá nic společného.Je to něco co do normálního lesa nepatří. :-x

Pet
editovat    smazat    30.05.2014 - 07:58    #

Chřestýši, už jsi někdy slyšel, jak se chruní (pářej) divočáci?

Chřestýš
editovat    smazat    30.05.2014 - 07:25    #

Napadlo mě,že ty zvuky nemusí být každý den,ale jsou spojeny třeba s úplňkem nebo něčím podobným,nebo dnem v týdnu.Jsem rád,že mi alespoň Calvera věří.Část zvuků byla jako jekot strachy šílené ženské,dál dusot někoho velkého co se prodírá vysokou trávou a hlasité bublání bažiny. :-4)

Calvera55
editovat    smazat    30.05.2014 - 07:10    #

Duch-nevím jak myslíš že si z nich někdo udělal prde..to jako,že tam čekal do půlnoci a pak jim vytvářel nebo přehrával strašidelné zvuky?A zase odešel?A doma se tetelil blahem jak je vystrašil?Je to nesmysl.Pokud se jedná o stejné místo co myslím já tak tam se děli už delší dobu divné věci.Vytesaný Hejkal u vstupu změnil několikrát podobu apod. asi už mají podobní tvorové dost vzrůstající návštěvnosti podobných míst a chtějí mít klid.Osobně věřím Chřestýšovi a rozhodně tam spát už nepůjdu.Raději dojdu o kus dál na Tisícák.Nemusí zůstat jen u zvuků.S tím záznamem zvuků to bude těžké už vidím jak vyděšený nocležník tahá z báglu mobil nebo záznamník a nahrává to ha ha.Až to nahraješ dej vědět rád si to poslechnu. :-16)

Toulavej Medvěd
editovat    smazat    29.05.2014 - 22:25    #

Chřestýši- To je divné směr sever od Tisícáku a vážně to by mohlo ale né já tam už 100 let nikoho nepotkal :-13)

Duch
editovat    smazat    29.05.2014 - 20:43    #

Zní to zajímavě,upřímně řečeno,myslím,že si z vás někdo udělal hrdel,nebo to skutečně nějaké zvířátko kvílelo(takové Kuny dokážou dělat pořádnej rachot)…strašidla mají smysl pro intimitu a proto se snaží vyděsit člověka samotného,dvěma lidem se neukazuje… chtělo by to zažít, případně zvuk nahrát,třeba na foťák s videosekven­cí…jinak na tyto věci věřím,vemte si kolik je ve skalách,různých křížků a svatých obrázků,většinou se dávali na místa kde se dělo něco nevysvětlitelného…

Chřestýš
editovat    smazat    29.05.2014 - 07:42    #

Ještě doplnění na starých mapách se to jmenovalo Komárkova rokle,ale místní tomu říkali Ďáblův kout.Podle toho co jsme tam zažili si myslím že Ďáblův kout fakt sedí.Už před lety jsem zjistil,že tam nechodí ani GPS natož mobil a kompas ukazuje naprosto nesmyslné údaje.Já mám sice racionální vysvětlení GPS nechodí protože je tam hustý les,mobil je to v údolí a kompas skály mohou obsahovat železnou příměs,ale co když.Ty zvuky tam prokazatelně jsou a s přírodou jak ji známe nemají nic společného!!! :-14) :-6)

Chřestýš
editovat    smazat    29.05.2014 - 07:26    #

Je to na severozápad od Tisícáku.Někde nad Kravími doly. :-4)

Toulavej Medvěd
editovat    smazat    28.05.2014 - 23:21    #

Chřestýši- to je dobře a kde že si to chrněl aspoň rokle zítra se tam chystám tak abych si dal bacha kam od Hrochů nechodit :-1)

Márty- Už dlouho sem ti nevrněl do ouška na kempu . Poslední dobou mě přirovnávají k motorové pile už si mě i nahrávají a ráno mi to pouští u kafíčka :-x Někdy napiš email až pojedeš zas k nám nahoru já ti to mile rád po letech předvedu :-16)