Neodhlašovat Zapomenuté hesloNový uživatel
Diskuze    •    Nástěnka    •    Články    •    Zpěvník    •    Odkazy    •    T.O. On The Roads
Seznam témat  •  RSS  •  Pravidla a nápověda  •  Nové téma


Tramping vs moderní materiály, elektronika, ...
Tak trampové, Vaše názory na technické vymoženosti na vandrech? Používáte? Nepoužíváte? Uznáváte? Neuznáváte? Nejde přílišná "přetechnizovanost" vandrovní výbavy proti myšlence trampingu?


awe
editovat    smazat    28.09.2014 - 20:07    #

„Geek trampem není ten, kdo umí za deště rozdělat oheň, ale ten, kdo si jej zapne na mobilu a dokáže se z něj ohřát.“ :-D diplomová práce ‚Geek trampové a jejich vztah k přírodě a krajině‘

Pet
editovat    smazat    19.09.2014 - 08:18    #

Sršni sou vcelku fajn :) Víte, co žerou? VOSY! :D

Taky nejsou nijak zvlášť agresivní – jednou nás s Čitou zahnal noční plavák do tykový tý boudy, co skladujou rybáři zrní. Mimochodem, zrní na spaní nic moc… a v rohu bylo sršní hnízdo. Nejdřív sme váhali, jestli nejít spát ven, ale páč jsme neměli šnorchly, a už bylo docela po půlnoci a my docela načatý, zůstali jsme s těma kámošema v boudě. Ono to hnízdo není zas tak velký… Takže teď vím (a od tý doby jsem si to párkrát ověřil), že sršni držej hlídky. Celou noc jeden, někdy dva, chodili kolem dokola po hnízdě a tak jednou za hodinu si zaletěl k našim hlavám na kontrolu. Byly to nervy… ale suchý nervy :) Ráno jsme v klidu na zrní zabalili, řekli Ahoj a díky! a šli dál. Bylo to kousek od Slavonic, v český Kanadě. Můžu dát tip, kdybyste potřebovali ;) Taky sem si ověřil, že když se motáš blízko hnízda, vyjede hlídka (třeba v dutině stromu) a lítá a dává na tě bacha, ale dokud se nedostaneš blíž jak metr, nechá tě bejt. Jiná věc ovšem je teď – touhle dobou se rojí, vyvádí mladý královny. Ony se totiž dožívaj tuším max. dvou let (pokud vůbec přežijou zimu). Teď se vyrojí, ještě rychle stihne založit hnízdo a zazimovat. Zůstává tam sama, veškeré dělnice a vojáci potom dostávaj svobodu a rozletěj se na vandr po okolí, kde si tak nějak žijou, dokud je první mrazíky nezabijou.

mik
editovat    smazat    18.09.2014 - 21:06    #

miluju sršně!!!!!!!!

kregan
editovat    smazat    15.09.2014 - 09:32    #

Minulej víkend se rojili na Brdech na cestě poblíž silnice nad Skalkou. Nějací cyklisti tam z obou stran odkláněli turisty na cestu lesem.

Calvera55
editovat    smazat    14.09.2014 - 16:15    #

Další tragedie http://hradec.idnes.cz/…-zpravy.aspx?… jen jestli mezi nima nebyli keškaři. :-16)

Pet
editovat    smazat    11.09.2014 - 21:32    #

Ty vole, koukněte na mapu na Seznamu, hoďte si tam Brdy hřebeny a sjeďte na Hatě… jeďte myší po těch bublinkách, co jsou obvykle studánky. Jedna z nich normálně označuje Carcaio, další na Slunečních potocích říká „trampské korýtko“ (to je asi ten pozůstatek první Dakoty), Bleskárna je tam označená jako „Pod Studeným“… a další perly…

Unkas
editovat    smazat    10.09.2014 - 23:36    #

Pet: netahej sem prosím tě politiku. A už vůbec ne tak špatný příklad.

indyy
editovat    smazat    10.09.2014 - 20:23    #

mohl by mě jenom někdo naznačit – jak je to ted třeba s ,, indiánskýma pohřebištěma ??? kdo ví – odpoví – chtěl bych tam jet s dětmi … vím že velké je profláknuté – ale malé – tam se muselo po římse a na vhodném místě hrabat …

a nevíte jestli někdo třeba nevyhrabal starou roverskou kroniku ??? měla by ted bejt zhruba ve třech metrech …

Jakoubek Kuba
editovat    smazat    10.09.2014 - 12:02    #

Tak jsem právě projel několik diskuzí na stránkách geocachingu – o trampingu, a je to docela záživné čtení ;-) http://www.geocaching.cz/…-a-trampové/ nemůžu si pomoci nepodotknout, co jsem z toho pochytil.. zrovna Pet, který se mi tady zdál jako radikální zastánce, je ten, kdo rozumně argumentuje, zatímco z názorů pana Kapsy se mi zdá, že se spíš snaží geokečing obhajovat s takovým tím postojem zalíbení se všem .. to je samozřejmě můj pohled na věc. Jen bych chtěl Petovi říci, že si jeho přístupu vážím..

Bublina
editovat    smazat    10.09.2014 - 08:53    #

Kapsa napsal: Netopejre, nehájím a sám souhlasím, že jsou místa, kde by být nemusely, nebo přímo neměly.
Přesně tak, souhlasim.

Duch
editovat    smazat    09.09.2014 - 14:05    #

Muhehe,napíšeš tři příspěvky a potom v jednom tvrdíš : protože tím opravdu nechci vyvolat další kolotoč argumentů ..... :-13) :-13) :-13) :-13) …co zkusit jenom nemít poslední slovo… :-16)

Pet
editovat    smazat    09.09.2014 - 13:00    #

A jenom pro upřesnění, protože tím opravdu nechci vyvolat další kolotoč argumentů – já se totiž fakt nesnažím kešky hájit, uvědomuju si možná, zasvěcen, víc negativ jak oponenti tady, já se snažím jen vysvětlit, jak je to – když už jsi, Netopejre, se odvolal na nalezení keše podruhé:

-- kešku u Stříbrných bych přes portál GC našel velmi těžko, nebo spíš vůbec, podle názvů to nešlo a když jsem nevěděl, kde přesně je, ťukal bych do GC mapy Broumovky neznaje hodinu jak datel na marijáně; nejdřív jsem právě přes ty turistický stránky (desítky jich bylo, ale pravda, když jsem je PAK prohlížel, spousta byla vo JINEJCH stříbrnejch vodopádech… a zase spousta dalších se odkazovala na správnou rokli jiným jménem), tedy přes ty turistický stránky, které přebraly tvé fotky, a měly tam napínáček v mapě; až pak jsem v tom místě byl schopen identifikovat tu keš na GC mapě a najít ta data. Všechno souvisí se vším. Publicita škodí. Jednou začneš a už ztratíš kontrolu.

Pet
editovat    smazat    09.09.2014 - 12:47    #

Celá tahle diskuse mi připomíná ten vtip o partizánech a němcích, jak se vzájemně vyhánějí z lesa, až přijde hajnej a vyhodí je všechny.

--- a tohle je naprosto dokonalý :-20)

Pet
editovat    smazat    09.09.2014 - 12:40    #

ti hajzlové tam dali kešku jednoznačně v rozporu se zákonem, čímž mě ruší v porušování toho samého zákona. Muhhehe, tohle sedlo :-20)

Island už je argument trochu mimo mísu, Kolombo to po mnoha uřvaných excesech (myslím jeho excesech, Netopejre ;-) ) vzdal a keš je fuč. BTW, tady bych přidal – jen zdánlivě od věci – příběh jiného místa, a to Smrti jizerských roverů. Pamětník a starý tremp na to místo, kde je STBáci postříleli, dal krabici, pěknou, plechovou od kulometných pásů, a stvořil listing s dokumenty ofocenými, výstřižky z novin, rozhovory s přeživšími pamětníky a s CITACÍ ZÁKONA proti komunistické zvůli. Upozorňuji, že to místo je naprosto zapomenuté a mimo cesty; na rozdíl od Islandu bych si na to při své návštěvě Jizerek bez tý krabice ani nevzpomněl, nenašel. A to by mne docela mrzelo, byl to zvláštní zážitek, stát tam na tý loučce, představovat si ty jehlánky prostřílený ákáčkama, v jednom ještě vedoucí s pistolkou… kluci postřelený vyrovnaný do řady na trávě jako na mysliveckým vejřadu…

Tu krabici prakticky okamžitě nahlásil jako „politicky nekorektní“ (!!!) nějakej komunistickej aktivista a přes rozhořčený boj snad kdekoho prosadil přes našeho reviewra a americký připosrance zrušení… ne proto, že by mu vadilo, že na to místo někdo přijde a položí kytičku nebo kamínek, co já vím; ale protože se ho dotklo, že se tam jednoúčelově vykládá historie.

Připomínám tady, že se dle pravidel kešingu může ozvat kdokoli, že se mu keš na daném místě nehodí, a v rámci dobré image hry je podpora věrchušky k tomu, aby byla krabice odstraněna… jen bych se přimlouval, nekalit vody a nezneužívat toho přespříliš. Aby dobrá vůle zůstala dobrá a my, myslím lidi z téhle kotliny, zase nebyli za blbce…

kapsa
editovat    smazat    09.09.2014 - 11:28    #

Ne, ne – konec. Právě jsme si pěkně osobně pokecali s Netopejrem, seznali jsme, že v něčem se shodneme a v něčem holt ne, což je prostě život a je to přirozený a tím to končí. Nicméně pro mě osobně to byl přínos, protože vždycky je dobré znát i jiné názory.

Kdyby chtěl někdo nějaký info, nebo pořešit něco konkrétního, tak ví, kde mě najde.

Duch
editovat    smazat    09.09.2014 - 10:33    #

Muhehe,konce to mít nebude,za chvíli se začne slovíčkařit…ty jsi to napsal takhle a ono to je jinak a já to myslel jinak než jsem to napsal atd. … nekonečná diskuse… akorát se tím vzbuzuje zlá krev…

kapsa
editovat    smazat    09.09.2014 - 10:23    #

Netopejre, nehájím a sám souhlasím, že jsou místa, kde by být nemusely, nebo přímo neměly. Sejří mě ale, když se to neúměrně nafukuje, nebo se vše svádí jen na kešky a nebo když se útočí stylem – ti hajzlové tam dali kešku jednoznačně v rozporu se zákonem, čímž mě ruší v porušování toho samého zákona.

Jinak ty pařezy – uvádíš jeden příklad ale způsobem a v množném čísle, jako by to takto bylo na každým rohu, což prostě není pravda. Jinak jak jsem říkal, hlídá se to, ale nedá se prostě vyloučit, se několik nahodilých případů stane (ostatně jako ve všem, nic není nikdy úplně 100%).

Pokud jde o pořád omílanou Valhalu a Island, tak tam i já uznávám, že je to dost na hraně, nicméně jak už bylo řečeno stokrát – ten vliv je minimální, průchoďák to byl dávno před keškama hlavně proto, že obojí je už roky prostě zakreslené v mapách, je to na ráně jak sviňa a to v oblasti, kam se jezdí rekreovat půlka Prahy a okolí.

Netopejr
editovat    smazat    09.09.2014 - 09:51    #

Kapso, mám jednu prosbu: přestaň už konečně ze mě dělat vola a pořád dokola psát, že jsem mimo nebo že o tom nic nevím. Fakt vím, co píšu. Spíš to vypadá, že Ty sám spoléháš na to, že tady o tom opravdu nic nevíme a neověříme si…

Tak třeba to, že ta keš ve Stříbrných je z roku 2008 (jak vyhledal a potvrdil Pet). V té době to bylo jednoznačně v NPR. Teprve od 1. října 2009 je tahle oblast překlasifikovaná na NPP. A ty rozkopaný pařezy v rokli – to je třeba u Božanovského špičáku, kde je NPR pořád (jestli tam je keš pořád, nevím, tam mě to tolik nebere). Další příklad je keš ve Valhale, jak tu psal Višňák – jednoznačně v rozporu se zákonem.

Vyvíjíš obdivuhodnou snahu, hájit kešování proti veškerým útokům a očerňování. Ale pokud to děláš takhle šmahem a silnými proklamacemi v rozporu s realitou, docílíš opaku.

Ku
editovat    smazat    09.09.2014 - 09:39    #

Cache (výslovnost: /kæʃ/ IPA,[1] počeštěle /keš/ IPA[2]), česky též keš nebo mezipaměť je označení pro vyrovnávací paměť používanou ve výpočetní technice. Cache byla vynalezena v první polovině 60. let 20. století. Ze zdejší diskuze mi není jasné, jestli je řeč o keši hardwarové, nebo softwarové. Dva pojmy „buffer“ a „cache“ označují vzájemně se nevylučující funkce. Ty se však mohou i vzájemně prolínat. V jejich významech je však rozdíl.

Celá tahle diskuse mi připomíná ten vtip o partizánech a němcích, jak se vzájemně vyhánějí z lesa, až přijde hajnej a vyhodí je všechny.

Rychlá noha
editovat    smazat    09.09.2014 - 09:22    #

Co to je keška ?