Neodhlašovat Zapomenuté hesloNový uživatel
Diskuze    •    Nástěnka    •    Články    •    Zpěvník    •    Odkazy    •    T.O. On The Roads
Seznam témat  •  RSS  •  Pravidla a nápověda  •  Nové téma


Tramping vs moderní materiály, elektronika, ...
Tak trampové, Vaše názory na technické vymoženosti na vandrech? Používáte? Nepoužíváte? Uznáváte? Neuznáváte? Nejde přílišná "přetechnizovanost" vandrovní výbavy proti myšlence trampingu?


Calvera55
editovat    smazat    30.08.2014 - 10:06    #

Tak se pokusím píchnout do toho vosího hnízda,docela by mě zajímalo jestli je možné zjistit,kdo na ta citlivá místa dává kešku.Někde přeci to uvedl,že tam je.Člověk nemusí být žádný Holmes aby si dal dohromady,že to tam dal někdo kdo to místo zná tedy většinou Tramp a tudíž i keškař.Nechoďte na mě s tím,že to byla náhoda nebo,že to našel na netu i s gps polohou,možné procento z celku.Samozřejmě je tu i varianta,že tramp vzal sebou kamaráda o kterém nevěděl že keškař je.A ten pak to místo potají navštívil-blbost co?Tak to shrnu jestli to místo navštivil tramp a dal tam kešku a udal i polohu na keškařské stránky pro mne přestává být trampem,ale stává se keškařem.Jsou místa jak píše Netopejr nádherná,kam se rádi vracíme a je jich málo,tudíž každé znesvěcení by se mělo trestat!!A teď mě keškaři sežerte. :-16)

Netopejr
editovat    smazat    29.08.2014 - 21:01    #

Pete, asi sis to po sobě moc nezkontroloval… Protože ledaco, co píšeš, mluví proti Tvý argumentaci. Třeba ty Stříbrný – no tak si na ten svůj odkaz klikni! O jakých desítkách stránek to píšeš?? Kdo že to tady kecá a manipuluje? Vždyť tam o tý lokalitě není ani Ň! Se třemi výjimkami: První je můj web – zkus to podle mejch fotek najít, ehm! Na to si dávám sakra pozor. Druhej je katalog vodopádů ČR – kde jsem autora přesvědčil, aby tady udělal výjimku a neuváděl souřadnice. Takže tam nejsou. Třetí je web kamaráda Pepy Ptáčka – o lokalizaci taky ani ň! To jako má být ta „návodnost“, kterou srovnáváš s kešerskou databází, kde jsou souřadnice na x desetinnejch míst?

A k tý frekvenci návštěv: pochybuju, že to tam sleduješ. Mluvíš o nějakejch záznamech… Já to tam sleduju na místě – dlouho a často, mám to kousek od chalupy. A mluvím s těma lidma, co tu keš hledaj (ono se opravdu musí vědět, kudy tam vlézt). Samozřejmě ne všichni tam jdou za keší, ale slyšeli o tom, neboť se to prostě profláklo. A ten rok cca 2009 byl opravdu zlomem, to asi není náhoda. Teď mám teda potvrzeno, proč. Ona platí zákonitost, že když má okruh zasvěcených pár desítek lidí, je to ještě únosný. Jakmile to vyleze do stovek, je to v háji, protože už se to šíří příliš rychle. Je to přesně jako s kritickým množstvím uranu k řetězový reakci…

Saša
editovat    smazat    29.08.2014 - 20:04    #

Už se to téma omlelo hodně, ale já jsem dlouho nic nenapsal, tak tedy teď:

Nerozumím moc tomu, proč někdo potřebuje jako motivaci pro pobyt v přírodě ten kešing, ale rozumím tomu, že každej jsme jinej. Kapsa je můj kamarád a kvůlivá keším ho přece nezavrhnu. Nota bene – může mi dát taky třeba avízo, kdyby někoho napadlo strčit keš na náš kempík. 8-O Marná sláva – zrovinka ten náš trampský kemp, o který se staráme, bude existovat jen potud, pokud jej hajný bude tolerovat. Podmínkou k přežití je v našem případě co nejmenší návštěvnost, vyjma ohlášeného výročního ohně. Prozatím nás hajný toleruje, občas však se zaťatými zuby. Díky mu za trpělivost. Představa, že nám sem někdy zamíří lovci kešek, je hlazením proti srsti.

Pete, my dva se neznáme osobně. Nezlob se, ale když pročítám tvoje neoblomné argumentace, tak skoro vždy vyúsťují v to samé. Obviněním protistrany že „Vy, trampové, beztak škodíte mnohem víc“, popřípadě něco zbagatelizuješ, jako třeba četnost návštěvnosti kempů rozpuštěním do průměrného statistického čísla. Dobře, dobře, pravdu jistě díš, ale: Předpokládám, že počet návštěv na keškách mívá svoje výkyvy, neboli špičky a pak už to bude s číslama o frekvenci provozu chvílemi úplně jinde. A s každým jednotlivým „kusem“ návštěvníka navíc, díky kterému naskakuje návštěvnost místa, naskakuje zkrátka a dobře i riziko. Omlouvání celé věci argumentacemi, že špatně se chovají taky tihleti a tamti, anebo že trampský kemp beztak proflákne vyhledávač google, má bohužel pravdivý základ, ale ty „kusy“ navíc, které přijdou pro kešku, prostě tímhle neodmažeš. :-| Připomínám, že se bavíme o keších na trampských kempech, případně místech, které mají své kouzlo v tom, že jsou uchráněna před navštěvníky. Vnímám je – jak trefně napsal Netopejr – jako zlo a nemám páru, proč bych je měl vnímat jinak, třeba jako přínos.

Toulavej Medvěd
editovat    smazat    29.08.2014 - 15:10    #

Teda to je tady počtení :-15)

Berte to tak jako že je to modní vlna co právě probíhá ona odezní. Řešíte neřešitelné a mrháte energií kterou můžete využít jinde. :-13)

Trampové za 100 let své existence přežili Kubáta, němce a komunisty přežijí i Keškaře :-16)

Těm co jedou na víkend ven přeji suchou stezku a modré nebe nad hlavou a pro ty ostatní ať se tady vzteky třeba sežerou :-x

Chemici
editovat    smazat    29.08.2014 - 14:55    #

Máš naprostou pravdu Tony, taky to tak vidím. Taky znám pár vandráků, co kešujou a nekoukám se na ně z patra, no co každý máme nějakou úchylku. Doufám, že jsou natolik soudný, aby kešky necpali na kempy. Mimichodem, po tom Kolombově hysterickým zápisu jsem se podíval na stránky geocachingu a dostal jsem se k diskuzi týkající se té nešťastné krabice na Islandu ( tuším v kolonce změny keší nebo tak nějak) a to si přečtěte. Hoši a děvčata víceméně zkoumají a radí, jak to udělat aby keška ( a ne jen ta na islandu, ale obecně taková, která trampům vadí) nebyla na mapě keší vidět, ale fyzicky existovala, např. jako součást trasy, nebo jenom někde uveřejněné souřadnice, nebo jen na placených stránkách. Tak mě napadá, kolik kešek na kempech najdeme jenom na placených stránkách? Oni nás prostě respektovat nebudou, budou na nás parazitovat, jenom se budou snažit, aby jsme o tom nevěděli a neustoupí, i když ten svůj bordel můžou nacpat o pár set metrů jinam. Nakonec je stejně budeme muset přesvědčit, že se jim to hrubě nevyplatí.

Indy, taky beru děti na vandr ( když je teplo a jinak to nejde), nedávno jsem je vytáhnul na Ralsko a žádnou berličku nepotřebovali, stačilo vychválit hrad a výhled, slíbit vrcholovou prémii a přidat příbšh o tom, jak Jana z Ralska v Žitavě roztrhali čtyřmi koňmi. Co když z nich vyrobíš nadšený malý kešounky?

Pet
editovat    smazat    29.08.2014 - 14:54    #

Ode mně zase na chvíli dost. Abyste pochopili, já se tu nesnažim hájit kešing, jen vrtim hlavou nad tim jednostrannym fanatismem. Je tu daleko víc negativ, okolo nás, který nám fakt hrozej.

Na chvíli mi jede vlak, jdu si naházet uzený do žracáku a těšim se, jak zas budu off-line.

Pet
editovat    smazat    29.08.2014 - 14:49    #

Jo, a ještě mi došla jedna věc: poté, co si keš „odloví“, už se k ní kačer nevrací. Prakticky nikdy. Takže ten počet nálezů je skutečně vypovídající. Navíc na místě samém netráví žádný delší čas.

Vsadil bych se o svou památeční usárnu, že za těch šest let tam bylo podstatně víc návštěv trempů… což, tak desetkrát? :-16)

Pet
editovat    smazat    29.08.2014 - 14:42    #

A ještě ti mě napadla jedna věc: jak se ptáš na příklad, kdy vtrhnula komerce do přírody. Co takhle boom němejch filmů třeba vod Partona těsně po válce v… kde to sakra bylo, to město? Nějak jako… Praha? Pikovice? Kocába? Tak nějak.

Pet
editovat    smazat    29.08.2014 - 14:26    #

A ještě něco se mi vybavilo: jak ty zelený vágusové, co lezou po lesích, jen řvou a vožíraj se a neumí nic jinýho, než se povalovat, příživníci, vylezou z hospody, po cestě nablejou před chatu do zahrádky a pak se svalej za prvním křovím. Verbež, nepatří mezi slušný lidi, měli by je pozavírat a ty jejich boudy spálit.

Pet
editovat    smazat    29.08.2014 - 14:22    #

Je dobré, Netopejre, že sis našel konkrétního nepřítele… :(

Jinak, zcela zjevně manipuluješ. Ta keš je tam od srpna 2008 a má 194 záznamů, to znamená, že ty tvé desítky průvodů denně obsahovaly – moment, na to abych si vzal kalkulačku, jsou to strašně velký čísla – 0,09 kačera. Prostě 30 za rok. Na to už se dá fakt málo co říct, aby to mělo smysl.

Zadal jsem si tu nejjednodušší frázi do googlu – schválně, zkus si to taky: https://www.google.cz/search?… . Prakticky KAŽDÁ z těch desítek stránek, které na tebe vypadnou, je návodná, na některých jsou i mapy a narazíš i na takové perly, jako „…poblíž stojí i srub“ anebo „přístřešek, kde se vyspí až pět lidí“. Ale ovšem, za to, že tam lezou lidi, může geocaching :(

Nemůžu si pomoct, ale jak jsem (smutně) tvrdil od mala, za to, že se někam natáhnou lidi, může ten, kdo tam postaví srub – anebo dokonce žebříčky :(

Duch
editovat    smazat    29.08.2014 - 14:21    #

Netopejre díky.. jenom pod Fialkama jsou hned 4 kešky,nějak jsou na sebe navázaný,ta hlavní upozorňuje na krásný a útulný trampský kemp „hned za rohem“..i proto jsou Fialky tak profláklý…

Netopejr
editovat    smazat    29.08.2014 - 13:26    #

Tony: 80% souhlasu, jen malá korektura vidíš to z poněkud úzkýho hlediska. Tady vůbec nejde jen o kempy a jiný trapoviny (jako kausa Island). Právě že JDE i o ty ostatní „skály v Jizerkách“ (jak píšeš) a jinde. Ty vyhledávali lezci, fotografové, přírodomilní výletníci. Kvůli té skále. Aby ji viděli, ohmatali, vychutnali si genius loci. Pak tam nějakej blb dá kešku – a je to v databázi, za rok tam bude vydupaná cesta a spousta lidí. Vůbec ne kvůli tý skále, výhledu, kytkám okolo… Pro to většina kešounů nemá oči, protože těma vejraj do displeje. Nejdou přece na skálu, jdou „odlovit keš“. A vzácná a krásná lokalita jde pozvolna do kopru.

Typická kausa, která mi teď hodně leží v žaludku, jsou Stříbrné vodopády v Broumovkách. Nádherná ukrytá soutěska, kde osadníci z blízké osady postavili pár žebříků. Dlouhý léta tam byl klid, čisto, občas prošel někdo, kdo to tam měl rád. Ochranáři to tolerovali, i když to bylo v NPR. Pak tam vznikla keš (taková ta virtuální – kešoun se tam má vyfotit a někam to poslat). A jsou tam o prázdninách denně desítky výprav. Nedávno jsem odtamtud vyháněl kreténa s kladivem a majzlíkem, že se mu to tam zdálo moc náročný, že tam vyseká schody. Samozřejmě o tom věděl přes kešku.

Mimochodem – když se tak zaklínáte „dobou“ a „konzumem“ – můžete uvést dokonalejší příklad toho, jak vtrhl konzum do přírody, než tahle databáze, civění do displeje a konzumování kešek? Vždyť je to jen rozšíření počítačový hry do přírody – na její úkor!

Indy: sorry, ale Ty hledáš hrady a kopce přes kešky? Jinak bys je nenašel? To by byla bída, ale tak blbý to s Tebou není, že? :-)

Nemám vkus na to, používat kešky jako toaletu, nebo je rozkopávat. Ale jisté pochopení pro tyhle tendence mám. Ovšem to nic neřeší, protože to ZLO nejsou kešky, ale ty záznamy v databázi. A s tím nic nenaděláme, takže si tu jenom třepíme pysk… :-(

Pet
editovat    smazat    29.08.2014 - 13:03    #

Bingo.

Tony
editovat    smazat    29.08.2014 - 12:06    #

Nevidím důvod, proč by tramp nemohl sbírat kešky. Mě to sice přijde divný, proč má zapotřebí chodit po lese navigován americkou družicí, ale je to jeho věc. Já bych s ním na vandr nevyjel, pokud by bych věděl, že bude připojenej a bude hledat tohle smetí.. Problém teda není v tom, jestli tramp může bejt keškař nebo nemůže:) (další přiblblý dělení lidí), problém je v tom, aby keškové smetí nestrašilo na trampských kempech. Kešek je v ČR snad stotisíc – to je to fakt takovej problém zrušit je z těch několika dvaceti (nebo kolika) kempů, myslím tím zrušit ze strany kešounů, aby ty místa nebyla uvedena ani v žádně kešounské databázi. Pokud tyhle kešky nezmizí, předpokládám v brzké době mnohem větší problémy mezi trampy a těmi kešouny, kteří jsou tak blbí, že dají kešky na tahle místa (jeden z nich – Colombo – má ještě v týhle diskuzi přiblblé morální kecy, místo toho, aby začal přemýšlet, jestli náhodou svojí činností na Islandu neotravuje život docela slušnému množství lidí, kteří Island považují za něco víc, než jen kus skály v Jizerkách). Jinými slovy – za celej tenhle problém můžou ti kešouni, kteří si neuvědomují, nebo nechtějí uvědomovat – jako cenu mají trampské kempy pro trampy a dělají si z nich jen další korálek ve své sbírečce:(

Elvíra
editovat    smazat    29.08.2014 - 11:08    #

Netopejr to napsal hezky. Nevadí mě třeba keška, kterou mám 4 m od svého pozemku, přijít se tam dá po obecní cestě. Je v sousedovic lese (katastrofická mapa tak označuje jeho 8 smrků), je tam pajdulák z kokosu a dřeva, tedy žádné plastové smetí. Ale na kempech nebo v jejich blízkosti či na pěkných místech, jež by chtěly menší návštěvnost… viz právě Netopejr. O kešařotrampech jen mohu doufat, že mají natolik soudnosti, aby to na kempy a taková místa nedávali. Je to tak, že se moc lidí chce chlubit a prezentovat, takže nejen keše, ale i rajčata atd. ( to má Pet taky pravdu) jsou morem pro trampské a jiné místa. V předinternetové době se šířili fleky a zajímavosti jen ústně a hledání podle takových popisů bylo úžasné a někdy se to místo ani nenašlo a vlastně to ani nevadilo. Dneska je opravdu hodně věcí o spotřebě, nejen krámů, ale i čím víc keší, tím víc žiju.

Calvera55
editovat    smazat    29.08.2014 - 07:10    #

Netopejre naprosto s Tebou souhlasím,myslím že tím co jsi napsal je řečeno vše. :-16)

indyy
editovat    smazat    28.08.2014 - 22:09    #

zrovna tedka si chci půjčit vod kamaráda – trempa gps-ku – abych mohl jet na vandr s dětma někam kam se chci podívat a pro ně to zas tak zajímavý není – ne že bych netrefil – ale abych je dostal na Kopec , Hrad … co já vím – prostě někam kam bych je musel hnát bičem – neb – pokud mají motivaci – tak tam vyběhnou – kdo má děti – pochopí …

myslím že tohle je jedinné co ocenuju na keškách … nic víc , nic mín …
a vyloučíte mě za to z trampinku ????

nečetl jsem všechno – ale v zásadě chápu obě strany … dadyho znám a stejně tak kapsu … a to že jezdí po keškách beru – je to jejich věc a neodsuzuju je …

DAdy
editovat    smazat    28.08.2014 - 21:44    #

Sakryš, ja som myslel, ze sa udrzim, ale ono to nejde… Pocuvate vy vobec toho Peta ? Teda, nie ze by som s nim vo vsetko suhlasil, ale pochopte, ze za to nemoze geocaching, ale tato blba konzumna doba, ktoru robia blbi ludia ? Na jednej strane absolutna pristupnost modernych technologii komukovek, na strane druhej snaha ludi byt prvy a najlepsi… (Tu by som kladol za vinu kacerskej komunite, ze organizuje eventy, podnecuje kacerov k zbieraniu bodov, suvenirov a neviemcohovsetkeho, pretoze ak ma niekto vyzbieranych vsetkych XY tisic kesi v Cechach, tak si to chce o nieco „obohatit“. To by sa ovplyvnit dalo – trochu.)

Pre mna je napr. geocaching len doplnok – nejde na miesta preto, lebo je tam keska, ale ak niekde idem, tak pozriem, ci je tam keska… A asi preto mam za niekolko rokov od registracie zalogovanych len asi 125 kesi.

No a teraz sa so mnou mozete rozkamaradit, ako sam velky Misa Tramp, ked ma vyhodil z FB skupiny Tramping. :-16)

Aki
editovat    smazat    28.08.2014 - 15:21    #

Souhlasím s Netopejrem,tramp a keškař je ještě mnohem divnější spojení než tramp a strážce NP. Když najdu kešku,tak jí určitě nebudu hned ničit stejně jako nebudu seškrabovat turistické značky,které se koneckonců můžou někdy hodit i mě. Ale určitě jsem raději když tam ta keška není než když tam je. Snad aspoň v první zóně NP jim to netrpí.Většina keškařů budou asi slušní lidi,ale čím víc lidí,tím větší hrozí nebezpečí,že se tam objeví nějaký blb a těch stačí opravdu jen málo,aby nadělali pěknou paseku. O tom,že keška definitivně zničí genia loci není sporu.

Pet
editovat    smazat    28.08.2014 - 14:35    #

Ještě k tomu zveřejňování: to není výsada geokešingu, to je prostě fenomén doby. GPS se stalo běžnou součástí života. Souřadnice najdeš v každé mapě, v každém průvodci. Obce a zájmové skupiny je běžně dávají na své stránky, aby nalákaly lidi. Jsou stránky, které se věnují zaměřování skal, zvláštních stromů, pramenů, studánek, kapliček, křížků, bunkrů, … odkud myslíš, že to berou kačeři, šmarjá???

Trempům, teda i MNĚ, se zužuje životní prostor; teda to se mi děje co pamatuju. Při promítání Potachu na Malý scéně v Budějcích někdy kolem pětavosumdesátýho jsem seděl s Mikim někde vzadu nebo snad u zvukařů v kabině a von při tý scéně, jak jsou tam stovky polehávajících kamarádů (a to jako nebylo tahání lidí na Židárnu???) si povzdechnul, jó to byly časy, dneska už žádný trempi nejsou – málem jsem ho kousnul. Tím chci říct, že je to spíš problém generační, než obecný. Kolik mladejch dneska posedává na flekách? Já jich pár vychoval, pravda; ale stejně. Koukněte se kolem sebe- jakej je věkovej průměr lidí, co s váma jezděj? A jakej byl, když vám bylo -náct a začínali jste?

A na kolik fleků ste jezdili tenkrát, a na koli jezdíte teď? V osumdesátejch jsem byl schopnej přejít pěšky z Novohradek na Zadní zemi a každej večír spát na známým fleku – zkuste to dneska…

oničený Memento, smetiště v Modlitebně anebo bordel v Jeskyni víl, za to nemůže kešing, za to si můžem sami… kdo tam přived první lidi, který znali další lidi, a ty zase další lidi… a je to pravda, ne že ne, jak by se jinak trempský názvy mohly objevit ve vydávaných mapách. A kdo nezažil tu beznaděj, ten cyklus máme krásnej flek – uděláme kemp – pozvem lidi na Výročák – sakra nedělejte tu bordel – tam už jezdit nebudem? :(

Ustupujem, už je nás jen pár; jsou celý oblasti, kde už trempa nepotkáš – já musim jezdit 140 kiláků, abych měl alesoň 1:1 šanci, že někoho potkám… pokud se ovšem předtim nedomluvim na internetu, kurva šopa…

Když už si máme hledat nepřítele, tak toho správnýho, jo? Třeba ten konzum, blbý zákony a zelený spasitele celosvěta, a ne ty, co vyplňujou ten prostor, kterej sme vyklidili :(