Neodhlašovat Zapomenuté hesloNový uživatel
Diskuze    •    Nástěnka    •    Články    •    Zpěvník    •    Odkazy    •    T.O. On The Roads
Seznam témat  •  RSS  •  Pravidla a nápověda  •  Nové téma


Tramping vs moderní materiály, elektronika, ...
Tak trampové, Vaše názory na technické vymoženosti na vandrech? Používáte? Nepoužíváte? Uznáváte? Neuznáváte? Nejde přílišná "přetechnizovanost" vandrovní výbavy proti myšlence trampingu?


Pet
editovat    smazat    28.08.2014 - 14:15    #

Víš, Netopejre, zní to logicky… ale je to blbost. Z neznalosti. Možná to platí kolem Prahy, na Točníku a tak… ale obecně ani náhodou. Idiocie typu Arneho sérií, ty naprosto plní to, co píšeš; a ještě je za to chválen, šmarjá :-6) Ale že tulák jako je Zagloba vede po Hřebenech trasu, kterou stěží obejdeš za víkend, anebo že má sám sérii krásně toulavou kus od Točníku, to ví málokdo a fakt tam moc lidí nezajde. Prostě to není konzum, není to pro každýho – a takový věci ničemu neublížej, naopak. Spoustu zajímavýho můžou ukázat i trempům, pokud teda zrovna nehnijou na osadním fleku; jen kdyby překousli ten atavismus.

Zdaleka neplatí, že co potkám, to zveřejním, to za prvé; nejsem debil. A za druhé, například na keších v Novohradkách jsou 3–4 návštěvy ročně… a řek bych, že s těma, co tam zabloudí a tuplem mimo sezónu, bych si klidně pokecal u ohně. Krabice v Alpách mají klidně jednu návštěvu za rok… takže pokud by si někdo měl mejt hlavu, byli by to Pražácí, a ne lid obecný ;) Nepřítelem je konzum, v každé podobě.

Ale souhlasím, že když se spojí konzum s aktivitou, jakou je kešing, je to pohroma… a ta náchylnost tam je. Proto je samosebou třeba se bránit.

Netopejr
editovat    smazat    28.08.2014 - 13:05    #

Moc pozorně to nečtu, ale mám dojem, že jedna důležitá věc tu nezazněla – a sice, proč je tramping a kešing něco jako oheň a voda a těžko se můžou vejít do jedný osobnosti.

Když tramp najde hezký místo v přírodě – co udělá? Možná tam postaví boudu, možná udělá ohniště, nejspíš neudělá nic, jen se tam bude vracet a poví o tom pár kamarádům. Co v žádným případě neudělá? Nedá to na internet. Pokud dá – v rámci vandropisu – okamžitě mu pár jiných trampů vynadá, co je za idiota. Naprosto právem.

Když najde hezký místo kačer – co udělá? Z principu věci, svýho kačerství: dá to s přesnejma souřadnicema do databáze na internet. Je potřeba ještě neco dalšího vysvětlovat?

Kačerství je prostě ZLO. Je to (nezamýšleně, ale naprosto zákonitě) systém na popularizaci, profanaci a následné zničení hezkých míst v přírodě (v podzemí, kolem památek…). Míst, která – mají-li být tím, čím jsou – musí zůstat v utajení. Nejen kvůli odpadkům, ale i kvůli toleranci ochranářů, památků, lomařů apod. Taky bych mohl uvést pár lokalit – vzácných jak z hlediska genia loci, tak z hlediska ochrany přírody – kde býval klid a čisto, dnes se tam stojí fronty a všude odpadky…

Můžeme se bavit o tom, jak tramp jezdí na kole, jak leze po skalách, jak sbírá brouky nebocojávim… To všechno jsou aktivity, které spojuje láska k přírodě. (To platí pro kačerství taky, jistě.) Ale žádná z nich nemá ve svým programu ničení lokalit tím, že se tam nažene spousta lidí. Že se to předhodí obrovský societě lidí, který se osobně neznaj, která není založená na důvěře. Jo, excesy jsou všude. Když potkám cyklistu s kolem na hřebenovce Broumovek, jak za sebou nechává erozní rýhu, tak bych ho taky nakopal kamsi.

Sorry, Kapso, vím, že Tě tohle nepotěší a můžeš uvést spoustu protipříkladů a že věci nejsou černobílý… Ale tady ten principiální protiklad opravdu vidím.

Calvera55
editovat    smazat    28.08.2014 - 11:36    #

Pet-po přečtení Tvého příspěvku jsem šel do sebe a pochopil vše a proto volám „ať žijí keškaři,více keškařů do přírody“.Na druhou stranu jako člověk tedy tvor občas myslící si mohu svobodně vybrat,koho uznávám a koho ne.Za komoušů jsme měli jako trampové jediného nepřítele a to byli esenbáci,proto jsme víc drželi při sobě.Škoda že ta soudržnost na úkor dalších zájm. skupin někam zmizela.A tudíž opouštím toto nesmyslné kolbiště,neb zde se pravdy nedohledáš!! :-16)

Pet
editovat    smazat    28.08.2014 - 11:10    #

Právě že mě ta Jediná Svatá Pravda sere… sorry. Popravdě jen částečně (infekce do prostoru – mastňáci – „my sme přece taky hodný“ a podobné projevy) chápu tu šílenou (u někoho) averzi ke keším. Podle mne je to podobný, jako kdybysme nenáviděli turistický značky… ono to totiž není vyznání, jako tremping, je to druh turistické a městské zábavy, tudíž NEMÁ jednotící myšlenkový moment. Jinými slovy, je tam kdekdo, kdejakého smýšlení, a v podstatě to má ještě menší kolektivizující dopad než tremping (lidi se ještě míň znaj navzájem a netáhne je to tolik dohromady). Takže jo, jde o konkrétní lidi a konkrétní případy. Ale nadat Kapsovi, mně, Trhačovi, cože v našem věku blbnem, je fakt zcestný.

Ale fakt, už bysme toho mohli nechat. Zejtra jedu v Brd, jestli má někdo potřebu mnou opovrhnout osobně, sedim večer v Čeňkově.

Unkas
editovat    smazat    28.08.2014 - 11:06    #

Tramp – keškař – cyklista – vodák – atd, to je brnkačka. Ale dovedete si představit trampa kterej by hrál na kytaru? To je nesmysl, co?

Duch
editovat    smazat    28.08.2014 - 10:17    #

Svatá prostoto,ty o koze,oni o voze… jinak celá tahle debata je o ničem a nebude mít konce.....akorát si tady každý bude plácat tu jedinou svatou PRAVDU…

Pet
editovat    smazat    28.08.2014 - 10:07    #

Svatá sprostoto… co nechápeš? Představ si, že ve svejch skoropadesáti najezdím pár tisíc kilometrů na kole – jak může bejt tremp cyklista? Ty přece můžou za všecko, jak říkal ňákej Kohn Hitleroj. Taky sem u záchranářů a přectaf si, vobčas lezu i po laně… to přece nejde s trempem dohromady!!!

Calvera55
editovat    smazat    28.08.2014 - 08:23    #

Kapsa-jo chlapče to je tak,když chceš sedět na dvou velmi rozdílných židlích.Tramp a Keškař prostě nejdou dohromady!Osobně mi do toho nic není,ale toto spojení fakt nechápu. :-16)

kapsa
editovat    smazat    27.08.2014 - 11:02    #

No, ono to bylo ještě maličko jinak – protože jsem tramp i keškař a nejsem v tomto sporu nijak osobně zainteresován, tak jsem se nabídl, že jako nestrannej zprostředkuju nějakej kompromis nebo dohodu. Z obou stran jsem se ale dozvěděl pouze toliko, že je žádnej kompromis nezajímá a že nehodlají o ničem diskutovat – asi jako Izrael a Hamás.

Jedinej výsledek je ten, že teď občas od některých trampů slýchám, že jsem prašivej kešoun, kterej se zastává zlotřilé hry a z druhé strany zase že jsem zlej tramp, co se zastává ničení této hry. Prostě klasicky za dobrotu na žebrotu …

Pet
editovat    smazat    26.08.2014 - 16:49    #

To je přece jednoduchý, Miluško: Kapsa se pokoušel spojit jakési dvě strany, asi v trojúhelníku či toaletní, kdo ví, a Někdo z trempů (to je ale blbá přezdívka) se nepokusil o kontakt s Kolombem, důsledkem čehož nebylo rande. Voilá. Dvě různý věci. Navzájem se nevylučujou.

Duch
editovat    smazat    26.08.2014 - 14:29    #

Kapsa píše : Pro úplnost ale dodám ještě to, že jsem se svého času pokusil nabídnout zprostředkování vyjednání nějakého kompromisu v případě Islandu ale zájem nebyl ani z jedné strany a jako vděku jsem se dočkal akorát spílání …

Kolombo píše : Já jsem ten, kdo založil kešku na Islandu, kterou někdo z trempů, bez jakéhokoliv pokusu o kontakt, opakovaně likvidoval.

z toho jsem Miluška…

Pavouckej
editovat    smazat    24.08.2014 - 21:17    #

„Když je pěkně, jezdí v létě na vandr každej ču…“, poudal Starý tremp a měl praudu. Tak vymysleli s Růžou cíl, vzali na vandr i mě a Martínka, vobjednali mizerný počasí a mohlo se vyrazit :-)… Více zde:

Packej vandr

m.kolombo
editovat    smazat    04.08.2014 - 21:45    #

Drze bych tu doplnil Kapsu o pár fakt.

Já jsem ten, kdo založil kešku na Islandu, kterou někdo z trempů, bez jakéhokoliv pokusu o kontakt, opakovaně likvidoval. Od roku 2007 je tam 184 logů o nalezení, tak chápu, že tolik lidí tam snést nemůžete.

Od podzimu tam nebyla, což někomu z Vás nebránilo v plošné likvidaci keší v Jizerkách. Z téhle soboty je potvrzené zničení minimálně tří, ale asi čtyř, keší, které jsou v místech nesouvisejících s trempingem ani náhodou. U jedné ten hrdina zanechal lísteček ZA ISLAND.

Keš na Islandu jsem zaarchivoval, nemám zájem navazovat dialog se zloději a dohadovat se o přijatelné podobě keše. Když jste se nedokázali domluvit před ničením, neste si teď cejch zlodějů.

Ten, kdo zneuctil osadu Island tam nepřišel za keškou, ale zalamuje si s Vámi palce.

Hodně zdaru v dalším „poctivém“ životě, borci …

kapsa
editovat    smazat    04.08.2014 - 11:36    #

No, opravdu hodnotná diskuze. Nebudu to dál rozšťourávat (už třeba jen kvůli té „měkké rozbušce“, o které se zmínil Pet) a dodám jen toliko, že v podstatě plný souhlas s Petem a taky že i mezi trampy je geocacherů mnohem víc, než byste si mysleli – a často i poměrně dost ortodoxní, nebo známí trampové. Někteří to tají, jiní to neskrývají a většina to neřeší.

Pro úplnost ale dodám ještě to, že jsem se svého času pokusil nabídnout zprostředkování vyjednání nějakého kompromisu v případě Islandu ale zájem nebyl ani z jedné strany a jako vděku jsem se dočkal akorát spílání (také z obou stran).

Ještě mi to ale nedá, abych neupřesnil pár detailů (i když vím, že mě za to budete chtít kamenovat) :

  1. Geocacher, který založil kešku u Islandu zná dobře jeho historii i osobně některé zúčasněné trampské legendy, nedal k dispozici přímo souřadnice tohoto místa a navíc tam i opakovaně sám uklízel bordel (ještě předtím, než tak ta keška vůbec byla).
  2. Keška podle mě na Islandu zásadně neovlivní návštěvnost, ta je daná spíše polohou „co by doflusnul“ od frekventované značedné trasy. Návštěvnost kešky samotné byla minimální, nemluvě o tom, že část lidí by tam šla tak jako tak i bez ní.
  3. Pokud jde o tu slavnou jeskyni, tak i tam je návštěvnost kešky minimální a na webu nejsou uvedeny přímo její souřadnice a jejich získání je opravdu dost obtížné. Jinak ano, je tam vyšlapaná pěšinka, ale to spíš proto, že je už dávno zakreslená v mapách (mnohem dřív, než tam byla ta keška).

Tímto výčtem se nechci přiklánět ani na jednu stranu (celkem chápu argumenty obou stran) a taky proto, že Jizerky nejsou moc můj rajón a v „mých končinách“ podobný kraviny nikdo neřeší. Napsal jsem to sem jen proto, abyste si udělali představu o tom, že i „druhá strana“ má poměrně silné a rozumné argumenty.

Pet
editovat    smazat    25.07.2014 - 09:42    #

No právě, jak jednou něco napíšeš, už to nesmažeš :(

Calvera55
editovat    smazat    25.07.2014 - 06:51    #

Pet-myslím,že jsi to fakt přehnal.Višňák to myslel dobře.Chtěl poukázat co dělají keškaři.Asi tedy ne jen oni ale řeč byla o nich.Duch má pravdu.To tvoje použité My je fakt zavádějící.My nejme my to jsou oni nezní to blbě.Tady je jedna nevýhoda jak to napíšeš tak už to nesmažeš.Taky se mi někdy stává,že píšu rychleji než myslím.Jinak odbočím Myšáku Tvoje fotky jsou jako vždy ukázkové a krásné díky. :-16)

myšák
editovat    smazat    24.07.2014 - 20:55    #

Kamarádi, už je to tady skorem jak na K-reportu… :-1) . Nechte keškaře a mý lítací příbuzný a koukněte na jeden povedenej vandřík po Lužkách :-16)

Pet
editovat    smazat    24.07.2014 - 18:03    #

Sakra, se mi to rozleželo a koukám, že už se zase zamotávám do něčeho, do čeho sem fakt nechtěl. Berte to tak, že nejlíp to tu napsal Tony a dál bych se do toho už nemotal.

Pet
editovat    smazat    24.07.2014 - 17:45    #

Vadili někdy nějaký netopejři tomu, aby se ve druhý větvi štoly na Liščárně přespávalo na vrstvě kapradí? Aby se chodilo pro vodu k Hagenovi? A co jako sme si myslívali vo těch různejch navoněnejch Brontosaurech a vůbec pokrokový verbeži? Jak asi mě bylo, když ta bohorovná omladina obsadila vybydlenou, památnou Kubrichťárnu a křičela na mě „Pane, kam to lezete, tam se nesmííí?“

A najednou se to hodí, když se to hodí, jsou najednou netopejři zlatej poklad národa trempskýho. To nejni argument, to je farizejství.

A ne, nikdo nejni až tak blbej, aby nemlich po trempech chtěl, aby „byli tolerantní“. :-16) To je taky argument vycucanej z píva, zteplalýho k tomu. Sorry, Višňáku.

Duch
editovat    smazat    24.07.2014 - 16:18    #

My samozřejmě neplatí na tebe,jenom mě ten argument spíš připadljako takový to harantí,mě ste chytli chlastat,ale dyť tu chalastá i XX,XZ,XZ atd..tak co…(z Fabriky),tak že tvůj argument na Višňáka ohledně zimního vraždění Netopýrů,zní ,ale ,vždyť Trempové to dělali taky…tak co.